Pak Usu Steamboat

Skrg ni aku rajin gak g makan steamboat ngan K.cik. die yang ajar aku makan bende ni... huhuhu mula2 agak ketakutan, takut x berbaloi duit aku byr. steamboat ni ade byk jenis, ade yang korang makan ikut timbang, ade yang kire per head, ade yang kire waktu brape lame korg perlu mkn, ader gak yg suh byr blk klu korg x abis... byk la... tp aku suke yang kat cni Pak Usu Steamboat.

Pak Usu Steamboat ni terletaknye di seksyen 13 Shah Alam, dekat jer ngan Giant Seksyen 13 tu... parking pun byk. xde masalah parking selama2 aku pegi ni. 

Kat cni diorg bg pilih nk sup ke atau nk tomyam... mule2 aku datang aku ambik tomyam jer... 1 bowl of tomyam siap.....
 
kitorg ambik sume jenis seafood yang ade n sume jenis kerang yg bercengkerang. sayur pilih2 jer sbb takut x sedap n x makan n membazir. kat cni diorg ader sediakan grill jugak. korang ambik n pass kat pekerja die. diorg akan tolong bakar kan. but make sure korang dapat ape yg korang suh die bakar kan tu. takut tertukor jer...




ni antara yg aku ambik.. antara tau...
 


ni feveret aku... kerang kerangan
 


ini tomyam yg dh masuk sume bende...
 


ambik ckit jer coz nk lebih kan seafood
 


antara sayur yg terpilih... huhuhu
 
ni hanyer gambar utk round pertama tau... yang lain tu x sempat nk ambik gambo sbb tangan dh comot... aku mkn gune tangan jer ssh nk ambik. tomyam jer gune sudu...

ok. yang atas tu gambar g ngan k.cik. aku ade lg sekali g ngan k.cik n atin... kali ni kitorg mkn lagi byk dr aritu... sbb sblm pegi aku nk pose sehari... hahaha bru la berbaloi...
kali ni dah belajar dari kekhilafan yang lepas. aku ambik sup n tomyam.


aku ambik sup n tomyam cos last time aku campur cendawan dalam tomyam abis tomyam tu lekat rase cendawan jer. aku kurang suke la, tp korang jenis yang suke cendawan tu kire sedap laot.
 

antara bahan yang kami ambik...kali ni jumlah seafood bertambah.. huhhuhu...aku klu boleh nk makan seafood jer so bru aku akan rase puas ati.

dapat udang ckit jer mule2 tu. tp korang jgn risau, workers die akan tambah suply bile dh abis pastu ape lg serbu la lagi... huhuhuhu
 
ini hasilnyer bile kitorang dah nk start makan. aku asing sayur ngan seafood takut kuah x sedap...
 
atin yang kekenyangan. tengok sisa makanan tu. itu hasil dari kitorg dua org jer tau... tp ader lagi sorok sebelah k.cik

 
ni la bile anak dara malas makan. meja comot... hasil tinggalan jer yang ader...
 

k.cik yang masih lagi berusaha nk makn wlupun perut dah penuh...

 

So korang aku mmg rekemen la mkn kat kedai ni mmg best. korang boleh dudk lama mane yang korang nk, korang boleh pilih nk duk luar ke dalam. aku pilih luar dekat ngan supply... (huhuhuhu asal restock terkam terus) siap ader desert n other food lg tau. mcm laksa, nasi n lauk2 lain. air kene ambik kat dalam coz luar die letak supply. semua ni dengan hanya bayaran RM25 per head. Ni kad yang k.cik dapat waktu die g mule2 dlu. 1000 pelanggan dapat kad ni. makan 6 kali pastu dapt ape ntah. lupe lak, makan free sekali kot...





Next time aku nk g ngan en abang lak... cian die dh brape kali ajak. tp bile time die ajak tu kenyang sgt2. takut rugi, so i say next time ek honey. kene puase nk makan steamboat ni... huhuhu... so tggu next entry about steamboat ek...





♥ LOVE NEVER ENDS ♥ PLEASE VISIT AGAIN

No comments:

Post a Comment