My way toward My Big Day - Tapak Hantaran

 
Sambung entry lepas, kali ni cite pasal tapak hantaran.
smalam aku paksa k.cik beli gluegun
sebab nk buat cepat benda tu. siap cepat boleh buat yang lain lak.
lepas k.cik sampai jer terus aku ajak die buat.
 
tapak hantaran ni aku buat yang jenis bantal tu. asalnyer nk buat
bantal kabu, tp mak x dapat bayang design tu mcm mane so aku tukar
pakai polisterine bentuk mcm bantal tu.
 
masa yg beli barang untuk hantaran ni aku abis dekat RM450.
tapi harga tu termasuk bunga yng nk letak tepi pelamin
2 set.
 
 
 
benda tu mcm la lebih kurang tp bentuk love... dalam 1 box ade 50 biji, sale 4 box rm100.
aku beli tempat gantung die jugak, 1 Rm29 buy 1 free1. so dapat la 2
set. ini aku nk letak tepi pelamin.
 
now for tapak letak hantaran lak. color aku pilih ni mcm color brani mati ckit.
tp bunga aku dh xde, aku dh anta kedai suh gubah dlu. nnt dah
siap aku letak jer atas tapak hantaran tu. senang.......
 
ok. mula2 aku buat keputusan nk buat hantaran 11 vs 9, tp
sbb budget aku agak ciput aku down size kan semua benda, mula dgn
jumlah hantaran. jadi aku buat 9 vs 7 jela, x pun 9 vs 9.
 
barang pertama yang perlu ader ialah polisterine bentuk bantal...
1 polisterine harga die RM5.60
aku beli 9
so 9 X 5.60 = rm 50.40
 
 
so benda ni ader 9 pcs lah....

lepas tu aku akan balut polisterine ni ngan kain. idea asalnyer nk balut ngan kertas
foam, tp mahal so tukar kepada kain satin. kain ni semeter RM 8.60. aku ambik 1.5 meter
1.5 meter X 8.60 = 12.90
 
 satin ni warna biru....
 
so mula la proses membalut politerine ini.. setelah di balut aku akan letak manik bunga keliling die.
bende ni kire gune meter gak tp aku x ingat aku ambik brape meter. semeter rm 4.00.
wane pink bende ni... kene hati2 bunga manik tu cepat taggal....
 
ni hasilnyer yang dh siap... aku buat mlm tu jugak siapkan 9 tapak hantaran tu...
tggl nk letak bunga jer lagi... n ckit lagi hiasan..
nnt bile dah nk masuk langkah seterusnya. aku akan update ek...
 ok sekian dulu... update kemudian....
da.....



♥ LOVE NEVER ENDS ♥ PLEASE VISIT AGAIN

1 comment:

  1. wahhhhh...dah start wat hantaran...cepat letak bunga.nk tgk hasil dier..hehehhe

    ReplyDelete