Misi Mencari Umah

Tinggi betul kos kat bandar ni. serabut tul pk.
Sewa bilik jer pun dah RM350. aku sewa kat dataran outomobil bilik tengah RM350.
klu kat kampung ni boleh dapat umah siap 
ader tanah laman lagi tau... ini dah la
parking kene berebut, park double line.
lori simen lalu lalang.
penah kete aku kene simen yang terpercik jatuh dari lori...
abis kete mak u......
bilik dh la agak kecil bagi aku yg hoarders ni....
bilik aku dah penuh ngan barang... mana dgn barang nk kenduri lg, barang k.cik lg...
perh.... penuh...
So utk persiapan nk kawin ni, aku pun memulakan usaha
mencari umah yang x brape idaman...
Nape x brape idaman? Sbb sewa umah mahal... nk beli x mampu....
so misi tetap diteruskan...
kawasan target utama. shah alam la...
tapi agak kecewa sbb s.alam mahal la... n sangat pack.
target seterusnya Setia alam...
Look what i found......
antara yang affordable... aku x tahu lg jalan nk ke sana tp usaha tangga kejayaan kan...
lg pun umah ni x masuk segara... boleh booking... harap dapat kat aku...
plez en tuan umah... saya agak berkenan ngan umah tu.


yang ini pun kat tempat yang sama tapi mahal Rm150.
hanya kerana toilet ader 2. Erm.... Perlu ke toilet 2 sedang kan nnt kan ko duduk sorang2.
x perlu kata tok laki.... cari yang murah jer....

google jer yang mampu... ari sabtu ni bru nak g tgk umah....


pilihan yang kedua ialah Puncak alam...
aku pilih yang ader alam2 ni konon nyer dekat la ngan s.alam....
dekat la sgt.....
huhuhu. tp Puncak alam punyer umah murah lagi dari Setia alam

murah gak kan... tp jauh sgt.... bilik 3 bilik air 3... maybe ni umah utk student kot....
coz dekat ngan UITM.

ini satu lg... kire boleh trima akal la kan harga die. tp klu kite kire kos macam sama jer.

tp klu ikut google map ni mcm sama jer.... 

Erm...Misi belum selesai... umah burung merpati jer yg mampu...
umah ader tahan lg la x tahan... usaha tetap akan diteruskan. 
harap dapat la umah yang mampu duduk.



♥ LOVE NEVER ENDS ♥ PLEASE VISIT AGAIN

1 comment:

  1. Erm... melepas umah setia alam tu..... sedih...

    ReplyDelete