DIY PERSONALISED YASIN

 Ader projek baru yang sekarang ni baru nk terlintas dalam kepala hotak... huhuhu...
nak buat personalised yasin sebagai door gift untuk majlis akad nikah malam tu nanti. tapi setelah disurvey harga di pasaran rase macam nak pengsan. Fulamak... mahal nyer... walaupun aku nk buat ckit jer tapi rase mahal sangat la... ader yang harga die RM4.90 / set. aduh, aku x mampu tu...
xpe2 ukur baju badan sendiri.... aku pun ambil keputusan ni...
x tahu la mampu dilaksanakan atau x...
aku nk diy Yasin tu....
hahaha.... idea byk dalam kepala tapi persoalannyer mampu ke jadi....
So first step.... 
aku survey harga yasin yang biasa2 tu. ader la jumpe yang harga dalam 0.60sen jer...
tp kedai tu belum balas lagi pertanyaan dan persoalan yang aku utarakan.
ade 1 kedai lg harga die dalam 0.85sen, masih dalam budget lg.
Step kedua.....
aku survey personalised yasin yang sedia ada kat pasaran... tengok yang mana berkenan dan praktikel utk dibuat sendiri....
ketiga.....
start cari bahan... aku google jer ape design yang aku nk... pilih lah yang agak2 cantik n terang warnanyer sbb takut bile print sendiri nnt x nmpak lak warna nyer....
keempat....
apa lagi cut n paste la design n cari tadi sampai jd design korang sendiri.... aku pun tgh penin lagi... aku x pandai guna adobe photoshop tu, klu korang tahu guna lgi bagus... lagi boleh buat macam2 aksi....
lastly...
tengak hasilnyer.... utk aku mungkin makan hari kot nak siap sebb ni sume part time jer.... makan masa la ckit... tp harap sempat la sebelum majlis.... nnt biler dah siap aku preview kan jer... 
Till then yer......


♥ LOVE NEVER ENDS ♥ PLEASE VISIT AGAIN

No comments:

Post a Comment